Sabtu, 22 September 2012

terima dengan tangan yang terbuka

SALAM pada hamba ALLAH yg dikasihi.....

bila kita menghadapi dugaan apa yang kita akan rase???? 
bila dugaan tu hadir pada diri aku, 
aku akan menanges sepuas hati aku.....

okkkk
DUGAAN!!!!

dalam 1 hari macam2 boleh berlaku... 
yeeee
aku rase sebak , sedih, kehilangan , jatuh dan aku bangkit....

mungkin aku bukan golongan orang yang sangat "cepat"
cepat untuk pelajari benda yang baru....
yeeeee
aku memang sering dibuli dan dimarahi.....
jangan risau....
aku x akan penah ambil hati dalam apa jua keadaan....

dalam dunia ni kalau terlalu jujur orang akan benci jugak kan???
mungkin aku terperangkap dalam kejujuran aku sendiri...
maaf!!!
aku x pandai berkata2....
aku sangat penakut orangnye....
pantang disergah......
panik semuanya...
level aku adalah "menanges"
2 antara jalan yang aku ambil......

aku akan dahulukan ape yang ada....
biar aku yang menanggung....
aku lepaskan dula sahabat2 aku,,
walaupun kadang2 aku sendiri terkandas.....

aku selalu berkata pada diri aku,
NURUL andai kita di bagi 1 dugaan,
terimanya dengan hati terbuka...
bila ALLAH bagi sesuatu ujian,
bahawanye "die" mahu tahu tahap mana iman kita.....
ALLAH maha adil,
maha mengetahui......

bila aku bekerja,
yeee baru aku tahu betapa banyaknya dugaan...
dugaan tu aku perlu sahut.....
di maki, dicaci meskipun....
terima dengan hati terbuka....
malahan kita perlu berdoa
yang baik2 pada mereka....
supaya hatinya lembut......


dalam 1 hari macam2 boleh berlaku...

yeeee
dalam hari yang sama
aku kehilangan seorang teman yang selalu hulur kan bantuaan,
memberi aku semangat untuk teruskan hidup,
memberi senyuman bila terasa "0".....

ye kau antara idolah aku,,,
setiap kata2 kau aku ambil...
setiap apa kata2 kau ianya bermakna...

serius,
aku rasa sangat kehilangan.
kehilangan teman yang selalu buat aku tabah...
dan jadik kan aku yang sekarang....
kau antara teman terbaik aku...
^____^



dalam 1 saat pun macam2 boleh terjadik...

dalam hari yang sama,
ALLAH telah utuskan teman untuk membuat aku tersenyum semula.....
dia juga antara teman terbaikku,

teman yang bisa membuat aku tertawa dengan ceritanya...
ada saje kisah yang membuatkan aku tertawa....
antara RAJA LAWAK dalam hidup aku....

serius aku sangat hargai persahabatan kita ini....
die antara penyelamat" terapi "untuk aku kembali tersenyum..
^____^

dan kini!!!!
aku radha ape pun dugaan yang aku hadapi...
hidup perlu diteruskan....
belajar untuk menjadik umatnye yang lebih baik.......





peringatandiri : mungkin hari ini kita bersedih,
jangan risau, mungkin hari esok kita antara orang yang paling bahagia......





Tiada ulasan:

Catat Ulasan