Isnin, 17 September 2012

bersabar dalam apapun keadaan

SALAM pada yang mungkin terbaca blog hamba ALLAH ini.... ^^
bermulakan hari aku dengan "bismillah"...
mungkin hari ini aku bisa tersenyum lagi,
bisa menggukir senyuman yang sangat ikhlas dari hati....
^----^

ya aku sangat ikhlas bila mengukirkan senyuman...
meskipun pahit...
aku masih bisa tersenyum...
kerna dengan senyuman aku bisa membuat orang gembira
dan selesa dengan diri aku.....

tapi!!!!
maaf kawan... 
mungkin semalam bukan diri aku yang sebenar..
mungkin kau bisa lihat senyuman aku seperti biasa
ya aku masih bisa tersenyum didepanmu..

tapi!!!!

maaf!!! senyuman aku semalam hanyalah palsu....
aku x nafikan kau antara kawan terbaik aku,
ada semasa aku perlukan kau,
sentiasa ada dalam apa jua keadaan...

setiap kata2 kau bisa buat aku tersenyum
hinga pengabisan pertemuan...

aku tau kau nampak perubahan aku....
ya, perubahan antara hari2 sebelumya...
bila kau berbica mengapa???
aku mengabaikannya....

maaf!!!
mungkin semalam aku tidak terlalu kuat dari hari2 sebelumnya...

aku bagaikan mahu menitiskan air mata.
tapi!!!!
aku malu dihadapan mu...
aku x mahu kau melihat tangisan aku ini...

aku selalu menasihati kau untuk lebih tabah dalam apa jua keadaan,
tapi aku,,,,???
tak setabah yang kau lihat...

aku malu untuk meluahkan.
aku malu untuk kau mendengar keluhan hatiku ini....
bukan apa,
aku hanya manusia biasa yang x lari dari perasaan ini...

perasaan aku sering bercelaru..
masa depan,
kehidupan,
teman,
dan 
orang terdekat disisiku....

andai bisa, senyuman ini bisa tersenyum seperti sebelumnya,
ya!!!! mungkin ianya bisa.....


NOTAKAKI= aku mampu untuk mengelirukan orang sekeliling aku tentang kesedihan aku...
tapi aku lupa tentang penciptaku yang selalu lihat kesedihan umatnya dibumi ini.... ALLAH sentiasa ada disisi hanba2nya..... ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan