Selasa, 4 September 2012

bersabarlah wahai hati




syukur kepada ALLAH,
aku masih bernafas disini,
masih diberi peluang untuk beriman kepadanya,
masih memberi masa untuk aku berubah menjadi lebih baik dari semalam.

wahai hati,
mengapa kau gelisah???

wahai hati,
apa yang kau mahukan??

maaf hati
kadang2 aku tak mampu melayan kehendakmu..

maaf hati
aku bukan mahu melukaimu,
tapiii!!!!!
ada benda yang harus aku kejari..

wahai hati
kawal lah engakau pada nafsu ku..

kawal lah engkau
untuk bersabar...

bersabar,,,
bersabar untuk menanti keredhaan.

bersabar,,
untuk hari akan datang...
bersabar akan dugaannya..

aku hanya manusia biasa,
tak lepas dari melakukan silap.

aku sering alpa tentang apa yang ada dalam dunia ini,
sedangkan,
diakhirat ada yang menanti.

semestinya itu yang pasti,dinanti dan hakiki...





notakaki :maaf hati, aku perlu berkorban untuk yang lebih hakiki..
jangan lah engakau terlalu terikut akan nafsu.sememangnya ianya ianya bukan satu yang hakiki.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan