Selasa, 6 Mei 2014

Kerana DIA memahami

Kadang aku sedih, huhuhu aku tak mampu nak tetap kan iman aku. Sering naik dan turun. Hati semakin gelisah.. Allah, cukup engkau memahami aku.

Kadang hati mengeluh, penat lah jadi baik. Masih ada lagi yang memandang serong dan mencari kesalahan kita. Aghhh bila aku ada niat sebergitu pasti aku tertunduk malu, kenapa aku perlu ada perasaan bergitu?

Nah balik kepada Al-Quran lah wahai hati. Tetiba tersilak surah Al-Imran ayat 120..


“Jika kamu memperoleh kebaikan, niscaya mereka bersedih hati, tetapi jika kamu mendapat bencana, mereka bergembira karenanya. Jika kamu bersabar dan bertakwa, niscaya tipu daya mereka sedikit pun tidak mendatangkan kemudaratan kepadamu. Sesungguhnya Allah mengetahui segala apa yang mereka kerjakan.”  [Al-Imran:120]

Lepastu aku baca lagi surah yang sama. Kali ni aku jumpa surah Al-Imran ayat 139...


“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.” [Al-Imran:139]

Nampak tak macam mana Allah memberi? Nak mengeluh lagi tak?

Kita menyoal Allah memberi jawapan. Panduan kita Al-Quran. Pasti hati akan kembali tenang. ^_^ Pasti akan tersenyum lebar...




teringat tentang ni,
kawan pernah sebut

"tak siapa faham dia"

senyum,
 haah saya lah tu.

**
memang sukar nak faham saya,
ye saya tahu,
saya akui,
saya terima.

**

saya sedar,
walaupun satu dunia tak memahami,.
tapi yang SATU tetap faham kan.

**
dan terima kasih ,
bagi yang mengerti,
tanpa perlu ada ulasan yang panjang,

**

ya saya memang lain,
saya suka jadi lain,
akan jadi lain dari yang lain.

**
Bukan sebab saya baik sangat,
bukan sebab sempurna sangat,
tapi saya selesa jadi lain.

kan Allah ciptakan manusia tu sama taraf tapi ada bezanya kan.
dan saya ni lain.
lain dari awak.
lain dari dia,

apa yang lain
entah ,
 Allah maha tahu,
Allah maha mengerti













Tiada ulasan:

Catat Ulasan