Selasa, 16 Julai 2013

Hanya mahu menulis :)

5.30am aku sudah bergerak ke tempat mencari rezkiku... Tepat pukul 5.50am atau 6.00am sampai aku ke destinasiku, bergegas ke Surau untuk subuh berjemaah, Faster-faster Nurul!! tapi kadang-kadang tu tak sempat nak berjemaah bila lewat 5-10 minit... :(

(Gambar hiasan)
Pada bulan Ramadhan ni lah banyak perkara yang aku mengerti tentang diri ni.. Iblis telah di ikat tapi kadang-kadang perangai kita same je... Ermmm memang itu sikap aku mungkin.. :(  Tu semua nafsu punya pasal!!!! Opsss!!! jangn salah kan nafsu kalau diri kita sendiri tak dapat mengawalnya.... Nurul Chaiyok!!!! Kawal semuanya (bilang aku pada diri sendiri) "Tersenyum dengan tindakan sendiri" kadang-kadang aku seperti keanak-anakkan.. Namun dengan keanak-anakkan itu lah menampakkan aku kuat.. ^_^ Bila kita mahu melihat diri kita yang sebenar, lihat pada bulan Ramadhan dari situ kita dapat lihat. Ahhh hinanya aku ni. Bila kita tau perangai kita tu buruk malukan pada Allah.. Ermmm "Hey!!!! WAKEUP please!!! (sambil goncang-goncangkan diri sendiri..)" Bangkit dengan bersemangat. InsyaAllah...

Tarawih!!! tahun ni tak dapat tarawih same-same dengan mereka "Safwana & Minah" Sahabatku dari aku bersekolah. Perangai segila bersama... ^_^ rindu kalian sangat-sangat. Tapi!!!! no excuse aku tak pergi... even Alone.. kalau aku tak dapat hadir ke masjid pun aku akan usaha membuatnya di rumah.. 


Sebab tu bulan Ramadhan ni aku jarang sangat nak bersosial di muka buku, Sebab Ramadhan adalah bulan kita, bulan mananya kita mengaut semua Pahala kita tu, Untuk dana kita ke Syurga.. 
 
Sebenarnya, bila aku sedang bersedih.. :( Ni lah tempat aku meluah perasaan.. Chill Nurul yakin diri anda orang yang paling Bahagia, Janji Allah Itu Pasti.. Bila aku sedang bersedih mesti hadir orang-orang yang menyayangi ku... Kak Naimah a.k.a Guru Bahasa Arab aku, yang selalu bagi semangat untuk teruskan dengan semua dugaan ini. Kak Naimah seperti sudah mengerti  mengenai hati ini, tak patah semangat untuk membangkitkan aku. Kalau aku tak balas SMS, Col bertalu-talu, kadang-kadang tak mampu nak reply dan pickup fon, sebab aku mahu bersendirian dan bermusabah diri ini.
Safwana juga antara teman yang memberi semangat padaku. Walaupun kadang-kadang aku cuma mahukan pendapat tapi dia sudah mengerti apa yang aku ingin sampaikan.. Semua kata-katanya +ve.. Membuatkan diri aku Mahu menjadik Hebat... ya!!! Hebat... Allah bersama ku...
 
 
 
 
Derma Kebajikan
Semalam Alhamdulillah selesai semua hajat aku untuk menolong anak-anak yatim.. 40 helaian Baju Raya baru untuk mereka.. Mungkin tak seberapa namun, cukup untuk melihat mereka tersenyum itu sudah cukup membuat aku gembira dan rasa selesai tanggungjawapku ini. ^_^..
 
Keliru!!!
Date yang same, ada dua pogrem.. Dua-dua best... macam mana ni??? 1.Raudah Ramadhan.. 2.Berbuka Puasa Di Mahaad Tahfiz .... Saya mahukan dua-duanya... Tapi kalau aku tak dapat hadir kedua-duanya maaf ye.. Mungkin saya memilih untuk bekerja.. :( Redha kan hati...
 
 
"Ketika cinta menyapamu, jangan silau dengan indahnya dia, tetapi lihatlah apakah cinta itu akan membuatmu semakin dekat kepada Allah atu tidak."
 
 
 

 

1 ulasan: