Jumaat, 18 Januari 2013

Istiqamah

Istiqamah bermaksud : Berdiri trguh di atas jalan Islam dalam segenap ruang kehidupan sama ada dari sudut aqidah dan pegangan,amalan, pandangan hidup, perjuangan. (tidak berganjak sedikitpun dari jalan tersebut walaupun terdapat pelbagai godaan dan rintangan)




Bercerita mengenai Istiqamah, aku baru mengerti dan fahami apa maksunya.. Aku antara orang yang baru belajar untuk lebih mentaati tuhanku (ALLAH).
UJIAN?? macam-macam ujian yang aku hadapi,sesal tentang dosa-dosa yang aku pernah lakukan.Setiap hari dengan tangisan terkenang tentang dosa yang aku lakukan,bertapa jahilnya aku dimatamu Ya Allah.Aku hanya manusia biasa yang tak pernah lari dari kesilapan..Aku seperti kalian manusia biasa yang diciptakan di dunia ini untuk menerima ujian dan godaan.Tiada siapa yang dapat mengelak dan mempertikaikan sesuatu musibah yang terjadik dalam kehidupan kita kerana semua itu adalah diluar kekuasaan kita dan hannya Allah SWT maha mengetahui segalanya tentang baik dan buruk sesuatu kejadian yang menimpa kita.

Kususun semula hidupku agar ianya lebih diberkati.Kuatur setiap langkahku menuju kejalanmu.Ya Allah sungguh aku rapuh tanpaMu sungguh ku lemas tanpa imanku.
Sungguh hanya kau yang satu.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan