Sabtu, 3 November 2012

Mencari setiap jalan.


andai dosa silam bisa gugur sepertin gugurnya daun kering,
maka cukupkah ia gugurkan dosaku??
ALLAH hu ALLAH


Dari bulan ke bulan,
Dari tahun ke tahun,
begiu cepat masa berlalu..
2012 akan berakhir,
dan 
akan menyusul 2013.

dari hari ke hari jiwa aku terasa kosong,
terasa amat sunyi,
tapi mengapa???
dahulu semuanya aku bisa mengawal,
mengawal perasaan ku.

bila aku keseoangan aku bagaikan diawangan,
tak tahu apa yang aku fikirkan.
YA ALLAH,
aku amat teasa sunyi dan kosong.

aku sering berdoa pada penciptaku "ALLAH"
jauhkan perasaan kosong dan sunyi ini..
jauhkan aku dari Anganku,
bangukan aku dari Lenaku,,
semestinya aku tak bisa mengawal perasaanku.

hanya yang sering menemaniku hanya air mata.
ia tak pernah kering,
mengalir dan mengalir
bagaikan hujan dimusim tengkujuh,
bila lah musim kemarau datang menerpaku..
urmmm

YA ALLAH,
aku hanya manusia yang mencari keredhaan mu,
mencari jalan yang dipenuhi hambamu,
aku terasa lemah bila aku berdiri dan melalui jalan yang sunyi dan kosong.



YA ALLAH,
petemuka lah aku peneman yang bisa menemaniku untuk mengejar syurgamu.
menemaniku sewaktu aku terasa lemah,
menemaniku semasa aku terasa jauh..
jauh menyasar landasanku...

aku yakin setiap doaku,
aku yakin kau mendengarinye,
aku yakin kau melihat hambamu disini,
dan aku pasti kau telah meracang jalan yang terbaik untukku.


ceritahati: kadang tak pandai jujur bila berbicara soal hati. hh, mata mahu menitik lagi. aku mendoakan mu dan kau menoakan ku. lihat bagamana kita menghirup cinta dengan cara sederhana.
bentangkan sayap dan terbang ke syuga..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan