Isnin, 6 Mei 2013

Jika Aku Jatuh Cinta

Datang seorang sahabat dan bertanya,Awak tak jeles ke tengok orang lain bercinta??? aku tersenyum-senyum seketika... kenape awak tanya Daya??? saya saje je nak dengar penjelasan awak.. Saya nampak awak seperti biasa-biasa saja. "Terdiam.. lalu aku berfikir mahu ku balas apa dengan soalan ini ya???
Si sahabat dengan muka penuh pengharapan berharap agar aku dapat menjawap soalan itu.

Lalu aku menjawap persoalan yang di ajukan..
"Awak, saya seperti mereka-mereka mahukan kasih sayang dan perhatian... cermburu??? Mungkin dulu saya cemburu melihat pasangan yang bercinta,berpimpingan tangan keluar bersama.. Tapi sekarang mungkin tidak.... Saya lebih jeles tengok pasangan yang sudah bernikah... Rasa yang halal tu lebih indah..Terhenti disitu...(Tetiba termunung jauh)

So maknanya awak nak kahwin lah ni Nurul??? Untunglah nak bernikah dah...hehehe (sambil tergelak kecil dan mengusik ku)..

Aku yang masih dengan lamunan tidak menghiraukan apa yang dibicarakan sekejap tadi...
Datang si sahabat dengan lebih dekat sambil menyandarkan kepalanya di bahu ku dan memelukku sekuatnya..
Terhenti lamunan ku.. Ku biarkan saja si sahabat dengan kelakuannya.
Tetiba terasa basah dipipi.. dengan cepat ku hapuskan agar tidak terlihat oleh sahabat.Aku mahu dimatanya aku seorang yang kuat agar aku dapat melindunginya....Tapi!!! sememangnya aku bukan seperti yang dia lihat...

"Awak, saya memang lah nak Nikah tapi tak ada sape nak nikah dengan saya lah... Awak cari calon untuk saya ok??? copp2.... tapi saya memilih yeeeee... ada tak calon yang macam Fatih Seferagic?? hehehe

Amboi dia sampai ke Fatih Seferagic hey.. Ustaz-ustaz kat malaysia dah tak ada ka???

"Saya gurau jelah sayang, saya tak berharap pun nak suami yang ada title ustaz pon... cukup lah yang boleh membimbing saya, Menegur silap saya dan menyanyangi saya... (sambil mengangkat-angkat kening)

Awak ni senget lah... Tapi saya tau ape yang awak sedang fikirkan. ape-apa pun saya sayang awak...

" ^___^ senyuman lebar... saya bersyukur mempunyai sahabat macam awak.. saya sayang awak kerna Allah.





JIKA AKU JATUH CINTA

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah, jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindui syurgaMU.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasihMu, janganlah biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku dari cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan