Selasa, 16 April 2013

Akanku berlari dan terus berlari

Bila hati ini menangis mahukan bahu seorang untuk aku bersandar,
Aku mahu meluah semahu-mahunya.
"Sebal" dengan perasaan ni..


Astaghfirullah Hal Azim,,
Terasa basah dipipi ku, ku ambil helaian kain untuk hapuskan semuanya.
Lagi aku kerap menghapuskan air mata ni, lagi ia mengalir dengan derasnya..


Sambil meletakkan kepala di atas meja..
Jauh sungguh aku melayang, 

Bagai layang yang semakin tinggi di udara.


berbicara pada diri sendiri.
"Nurul putuskan tali layang itu" BANGKIT!!!!

Berlayar lah kamu bersama bahtera Agama mu.


Dengan wudhuk yang masih tersisa,
Aku menyemat kan hati dengan Kalam Allah (Al Quran),
Sungguh aku kembali bangkit,
Sungguh besar kekuasaan Mu Ya Allah,


Kembali tersenyum dan bersyukur aku tidak melayang jauh melayan perasaan.
Sambil tergelak kecik berbicara "sudah ku usir syaiton yang mahu menyesatkan ku"

^__^

Ya Allah Ya Tuhan Ku,
Jangan engkau biarkan diriku walau seketika,

Ku yakin engkau memerhatikan setiap pergerakan ku, setiap laku ku..
Disaat aku melangkah menuju Kepada Mu,
Ku pasti Engkau mendenggari setiap rintihanku, di saat aku menyeru membisikkan nama AgungMu.

Ya Tuhan Ku,


Selimutkan lah aku dengan HidayahMu,
Balutilah jasadku dengan pakaian takwaMu,
Mandikan lah ku dengan wangian bungaan disyurgaMu.
Bersemadikanlah ku dengan arashMu
Liputilah aku dengan keimanan serta penyerahan kepadaMu khalik yang Maha Agung.



Ya Tuhan Ku,

Akanku berlari dan terus berlari,
Akanku mencari dan terus mencari,
berlari dan mencari cintaMu.

Ku serahkan jiwa dan ragaku untukMu,
Agar aku menjadik Makhluk Mu yang mentaati Mu.
Sememangnya aku sedang belajar untuk lebih mentaati Mu.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan